då halva världen hör

Hej!
Idag var det skola, igen. Det var ganska så kul. Först hade vi svenska test sen var det cabare som jag tyckte var jätte bra men de andra hatade den typ.
Sen, efter det så hade vi SO och då hade jag med mig datorN så jag skrev om London och målade flaggor på Paint. Det var också ganska kul.
Efter lunch hade vi lite matte och då spelade vi stad land och hav ett tag tills vi skulle ha idrott. Vår idrott var brännboll med 6:orna som några i klassen hade önskat och så. Fast vår klass önskade bara det för de ville spela 7:orna mot 6:orna men det blev blandade lag.
Sen då jag hade duschat och så kom mamma och hämtade mig så att säga. Sen då jag kom hem så pluggade jag på franskan. Jag har lärt mig så här mycket -->()<-- För jag kunde nästan allt redan, kolla själv! :
Je suis
Tu es
Il, elle est
Nous sommes
Vous étes
Ils, elles sont
Och sen om jag ska göra det i meningar så blir det så här:
Je suis de Harnosand
Tu es fatigué
Il, elle est un garcon/une fille
Nous sommes malade
Vous étes un classe
Ils, elles sont gentils/gentilles
Jag äger ju! :)
Haha ska dra in en sväng på facebook, brb-
XoXo
ndabf

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0